Formació

“El primer coneixement de la llengua escrita no ha trobat encara cap itinerari més ric i més atractiu que el d’un llibre de contes”. (Gianni Rodari)

Tallers

1) Tallers Animació lectora

Objectius de tots els tallers

  • Apropar el llibre i la lectura de forma lúdica
  • Desenvolupament de la creativitat
  • Fomentar la comprensió lectora (guies didàctiques de cada llibre).
  • Educar en el treball en equip
  • Afavorir la sociabilitat
  • Motivar per a la posada en escena dels treballs realitzats

1. Del llibre al teatre

(Asociat a l´espectácle “Llibreaccions”)

del libro al teatro 2

Amb el llibre podem recrear-nos i ¿per qué no? recrear-lo.
Tras visualitzar dos accions teatrals de l´espectácle “Llibre-accions” els participants del taller inventarán una o varies llibre-accions plasmant en paper el diseny de la dramaturgia, escenografia, textos i vestuari.


Fitxa tècnica

Duració: 70 minuts
Edats: 6 a 12 anys
Participants: 20

2. Marcant pagina

(Asociat a l´exposició “Marcant Pagina)

marcapaginas1

Tras la visió guiada de l´exposició temporal (duració una setmana) de diferents models de Marca pagines -coleccionats pel mon durant 33 anys- i posterior taller lúdic per així afavorir l´apropament al llibre i a la lectura.
Metodología:
1) Visita a la exposició
2) Taller de creació de punts de lectura:


Fitxa tècnica

Duració: 60 minuts
Edats: 6 a 12 anys
Participants: 25

3. El Tío Paragüero viatja molt i sap molt

(Asociat a la lectura dels llibres de “El Tío Paragüero”)

siluetas-PARAGÜERO-(1)-1

L´amor a la lectura depèn de la tradició oral, i per tant este taller conduirà als participants del plaer de escoltar els diferents géneres de literatura oral que componen els quatre llibres del Tío Paragüero a la seua posterior lectura i recreació.
Este taller tracta de dinamitzar els contes, cançons, endevinalles, embarbussaments, refranys, romanços, cançonetes, llegendes…etc. que componen els llibres del Tío Paragüero, i les emocions i facultats que les acompanyen: la memòria, la afectivitat, la comunicació oral, la transmisió de coneiximents, els usos i costums i les diferents formes de agrupar les paraules.
Metodología:1) Sessió breu de narració oral; 2) Taller de recreació


Fitxa tècnica

Duració: 90 minuts
Edats: 6 a 12 anys
Participants: 25

Tallers de Titelles

Objectius de tots els tallers:

  • Desenvolupament de la creativitat individual i colectiva.
  • Educar per al reciclatje de materials de rebuig.
  • Educar pel treball en equip.
  • Educar per a la participació amb esperit crític.
  • Coneiximent de les distintes posibilitats creatives dels materials: papers, materials de rebuig, llums,
  • Propiciar la creativitat en familia si el taller obre les portes a aquesta.

1. Titelles barats

titere-en-su-papel-32

Creació de títelles amb materials reciclables en xicotets grups per així compartir idees, solucions estètiques i materials. Com aconseguir un títella personal i únic usant els mateixos materials.

 


Fitxa tècnica

Duració: 80 minuts
Edats: De 3 a 12 anys
Participants: Máxim 20

2. El titella en el seu paper

titere en su papel 1

Creació de títelles amb papers de diversa textura i color, i posterior animació del personatge o personatges fruit del modelat realitzat.

 


Fitxa tècnica

Duració: 60 minuts
Edats: 3 a 12 anys.
Participants: Máxim 20

3. Ombres divertides

sombras divertidas 1

Tras la visió d´una breu historia representada pel tallerista amb ombres, construcció i posterior animació teatral amb ombres xineses dels personatges i l´escenografía d´un conegut conte popular.

 


Fitxa tècnica

Duració: 70 minuts
Edats: 3 a 12 anys
Participants: Máxim 20

Xerrades

1. L´hora del conte, per qué?

“L´Hora del Conte” s´ha revelat la forma més eficaç d´animació a la lectura en els àmbits de la biblioteca, l´escola, el llar familiar.
Xarrada- col.loqui sobre el tema entremesclada amb narració de petits contes ilustratius de les idees exposades. Lliurament de bibliografía del tema per a pares i profesors.


Objectius:

  • Concienciar a pares professors de l´importancia de la lectura.
  • Concienciar sobre les posibilitats que cadascu te d´animar a llegir als seus fills o alumnes.
  • Crear una actitud positiva al fet de contar contes com instrument d´animació a la lectura.
  • Recuperar la tradició oral del àmbit familiar i de la comunitat.

Fitxa tècnica

Duració: 60 minuts
Edats: Jóvens i Adults

2. L´oralitat com instrument de preservació de les nostres cultures

Charla la tradicion oral como

La tradició oral es com una finestra oberta al passat, que ens apropa a la pròpia cultura i als nostres arrels, ja que els pobles transmeten de generació en generació i a través de la paraula dita, l´herència de l´univers de coneiximents o saviesa popular (folklore) acumulat al llarg dels segles.


Fitxa tècnica

Duració: 60 minuts
Edats: Joves i Adults